Terms & Conditions

Curfew.dk
Vesterbrogade 20
1620 Copenhagen v

Drives af

Curfew Copenhagen ApS
CVR: 42175382
Gartnerhaven 10
2800 Kongens Lyngby

GENERELT
For at handle på Curfew.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du handle med værges accept eller øvrig juridisk ret til at indgå købet.

PRISER
Alle priser på Curfew.dk er dagspriser og er kun gældende på bestillingsdagen. Når du har valgt en vare, som du ønsker at bestille, gælder den pris, der vises inkl. moms og andre omkostninger. Med mindre andet er angivet på hjemmesiden, er alle omkostninger forbundet med køb i Danske kroner inkl. 25% moms. El-skrotafgift er også indeholdt i de opgivne salgspriser. Fragt og leveringsomkostninger er også inkluderet i prisen, på alle produkter. De angivne priser forsøges så vidt muligt holdt opdateret og ajour med markedet, således at de fremstår korrekte og konkurrencedygtige.

KAMPAGNEKODER – RABATKODER
Kampagnekoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem. De kan kun indløses en gang og kan ikke benyttes i forbindelse med andre kampagnekoder. Når du indløser en kampagnekode, skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du bestiller en vare, hvis pris er mindre end kampagnekodens værdi, vil differencen ikke blive refunderet. Kampagnekoder skal indløses, før du bekræfter dit køb. Det er ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet allerede er foretaget ved at ordren er afgivet. En kampagnekodes kredit kan hverken samle renter eller have kontantværdi. Kun en rabatkode kan indløses pr. ordre. Hvis kampagnekodens kredit ikke rækker til bestillingen, kan du udligne differencen med en af de angivne betalingsformer. Hvis din samlede ordres værdi, falder under værdien af kampagnerabatten, vil du ikke få refunderet differencen. Hvis du returnerer en eller flere varer fra en ordre og der ikke er givet en garanti om at få en ny rabatkode, kan vi ikke garantere dig en ny rabatkode og værdien heraf kan være tabt for dig.

LEVERING
En bestilling leveres til den angivne e-mail ifbm. Curfew.dk er ansvarlige efter dansk rets almindelige regler.

LEVERINGSTID:
Levering sker umiddelbart efter ordren er lagt og max indenfor 24 timer.

DOKUMENTATION OG VEJLEDNING:
Nogle varer indeholder brugervejledninger som følger leverancen fra Curfew.dk

BESTILLING – SÅDAN BESTILLER DU:
Bestilling sker via hjemmesiden og ved at følge anvisningerne i shoppen Det ønskede produkt lægges i kurven vha. ”Add to cart” (Læg i kurv) knappen. Når du har lagt alle ønskede produkter i kurven, klikkes på “View cart” teksten eller “Cart” knappen i øverste højre hjørne.

VÆLG BETALINGSMETODE
Til sidst skal du vælge betalingsmetode, samt læse og acceptere vores forretningsbetingelser og dernæst klikke på “Go to payment”. Såfremt betaling med kreditkort er valgt, vil du blive viderestillet til et sikkert betalingsvindue. Her indtastes kortdetaljer samt nødvendige informationer og klik på “Go to payment”. Ordren er nu afgivet. Betalingen skal foretages, inden vi sætter gang i ekspederingen. Kort efter købet modtager du en ordrebekræftelse på dit køb pr. mail.

BESTILLING PR. TELEFON:
Vi modtager kun ordrer online, dvs. bestilling via vores shop – vores betingelser er rettet imod denne bestillingsform og vi kan derfor IKKE modtage bestillinger via telefonen.

BETALING
På Curfew.dk kan der betales med betalingskort og VIABILL.
Handel med betalings- eller kreditkort:

På hjemmesiden kan betales med flg. kort: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Master Card samt Diners Club. Kun kort udstedt i Danmark kan benyttes. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Ved køb med kort trækkes beløbet fra Købers konto, så snart varen afsendes fra Curfew.dk. Risikoen for købte varer på Curfew.dk overgår til Køber på leveringstidspunktet. De kortoplysninger Køber indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er Køber og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om Køber´s kort.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

MANGLER, OMBYTNING OG REKLAMATION
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. B2B kunde er der 3 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: Curfew.dk Kærmindevej 34 2820 Gentofte Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Hvis Køber ønsker at ombytte en vare, skal Køber give Curfew.dk besked indenfor rimelig tid.

RETUR- OG FORTRYDELSESRET
Der gælder ingen fortrydelsesret på gavekort og vouchers. Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler fysiske produkter på www.curfew.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@Curfew.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage

Visse varer (de fleste) kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Alle gulvpejse, alle vægpejse, de fleste fritstående pejse, alle indbygningspejse, de fleste brændere, alle automatiske pejse, alle lofthængte pejse, alle indsatse, alle reoler, alle borde, alle malerier, alle stole.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 800 kroner.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får eventuelle leveringsomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Ved returnering opfordres Køber til at bruge PostNord, GLS, eller Danske Fragtmænd, men ikke alternative pakkedistributører. Ved at bruge de nævnte er det nemlig muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under forsendelse. Husk derfor venligst altid at sende returvarer som pakke med pakkelabel af 2 årsager. Pakken kan spores via track and trace og pakkens værdi erstattes ved bortkomst iht. fragtfirmaets regler herfor. Husk det er dit ansvar at returvaren kommer helt frem til vores adresse. Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtaget. Fortrydelsesretten kan endvidere igangsættes ved, at Køber nægter modtagelse af pakken eller blot ved returnering til Curfew.dk Kærmindevej 34 2820 Gentofte, hvis der samtidig gives besked til os.

OBS!!! MODTAGELSE NÆGTET:
Ved nægtet modtagelse henstiller vi til, at Køber oplyser os om det. Da varen af og til sendes direkte fra vores leverandør, vil nægtet modtagelse betyde, at den går retur til leverandøren igen. Dette er ikke korrekt – varen skal til vores adresse. Det vil derfor lette processen, at få oplysningen om den nægtede modtagelse.

Såfremt modtagelsen nægtes, vil vi betragte det som om, du har fortrudt dit køb, og vi vil derfor modregne fragtomkostningerne til returnering af pakken, inden vi indsætter restbeløbet på din konto.

INGEN FORTRYDELSESRET
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af vouchers og gavekort

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. VIGTIGT: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

REFUSION:
I tilfælde af aftalt prisafslag, returvarer eller varer, der afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis tilbagebetaling af købesummen. Refusion sker altid ved overførsel til det betalingskort eller konto, som blev brugt ved købet.

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de ovenstående oplysninger, til leverandøren/producenten af varen for, at kunne levere varen til dig. Producenten/leverandøren vil videregive selvsamme oplysninger til fragtfirmaet, for på denne måde at kunne udføre leveringen, samt komme i kontakt med dig såfremt det behøves.

Personoplysningerne registreres hos Curfew ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Curfew.dk er Curfew ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@Curfew.dk.

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Curfew.dk på: info@Curfew.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr

We welcome walk-in guests but cannot guarantee seating on vibrant Friday and Saturday nights. Thank you for understanding!

X